Hem fet un nou lapbook, aixó ens
posa les piles a tope, perque ens encanta.
El tema es diu coneixem la naturalesa
i es va a centrar en tres blocs: oratge, estacions i paisatges.
La primera sessió l’hem dedicat a
l’oratge. Ferran diu que és el temps que fa, que cada matí ho parlem quan
passem llista.
Que fàcil! Així que anem allà! Tempesta,
núvol, sol, vendaval, neu i pluja.
SEGONA SESSIÓ:TERMÒMETRE AMBIENTAL
Hem parlat de l’oratge, però hi ha
una dada molt important, la temperatura…
Hem parlat dels termòmetres
ambientals i corporals i fins i tot algú s’ha confós amb un “predictor”
d’embaràs i posats també hem explicat que és i com funciona.
Però sense eixir del tema… i parlant
de temperatura hem explicat que la temperatura es mesura en graus i que si la
temperatura és alta fa calor i si es baixa fa fred i hem parlat arrel del fred
dels nombres negatius.
Són esponges d’aprenentatge que tot
els sembla curiós.
TERCERA SESSIÓ: LA ROBA EN CADA ESTACIÓ
I parlant de fred i calor hem estat
parlant que no sembre ens posem el mateix tipus de roba, sinó que a l’hora de
vestir-nos ens adaptem al temps que fa per tal d’abrigar-nos o anar frescos.
Hem col·locat dos sobre on hem
classificat la roba segons fora per a hivern o estiu.
QUARTA SESSIÓ: ARC
DE SANT MARTÍ
Hem
treballat l’arc de sant martí i els seus colors, després hem vist aquet video.
Video.
A l’hora del menjador Júlia ens ha
fet un dibuix molt bonic on il·lustra molt bé perque veiem l’arc de sant martí:
quan el sol està baix i nosaltres estem de esquenes al sol si plou, els raig
del sol reflecteixen amb les gotes d’aigua i fa que al cel apareguen els 7
colors que formen l’arc de sant martí.
Vam parlar fa dies del vent al tema
de l’aire i l’aigua i ja sabem que el vent és aire en moviment, però jo els
pregunte si tot el vent és igual.
Diuen que no perque pot bufar més o
menys fort…
A més el vent pot ser fresc o estar
calent i Sergio S. de seguida diu que el vent calent es diu ponent.
I jo com se d’on bufa el vent?
Berta ens conta que el seu iaio es
llepa el dit i el planta i així sap d’on bufa el vent… però i si no saben fer
això que fa el iaio Modesto i volem saber per on bufa el vent?
Els dic que segur han vist en alguna
casa o en algun conte, potser en alguna pel·lícula… i els dibuixe a la pissarra
un penell.
Pablo diu que la seua veïna en té un…
així que cadascú pinta el seu i entre tots fem la definició: objecte giratori
de metall en forma de fletxa que indica la direcció del vent.
I si jo tinc un penell a casa i em
crideu per telèfon… com vos puc dir el vent que bufa d’on ve…
Parlem de la bruixola que va eixir al
conte de “el viaje de Nora” i dels punts cardinals….
Parlem de la rosa dels vents i que en
ella estan escrits els noms dels vents segons del punt cardinal d’on bufen.
SISENA SESSIÓ: LES ESTACIONS
El segon bloc el dediquem a les
estacions, i parlem del seu ordre, dels mesos del any i de les característiques
generals en quant al clima i els arbres.
SETENA SESSIO: EL PAISATGE
L’últim bloc és el paisatge… perque
un mateix paisatge en les diferents estacions té un aspecto distint i
característic.
Hem parlat dels elements del
paisatge: hi ha elements naturals com muntanyes, rius, llacs… i d’altres
contruïts pels humans: ponts, pobles, carreteres… que fan que l’aspecte dels
paisatges canvie.
ÚLTIMA SESSIÓ: ELEMENTS NATURALS I CONSTRUÏTS
Al paisatge hi ha elements però no tots són del mateix origen: alguns són naturals i d'altres contruïts.
Els naturals són els qui formen part de la natura i és aquesta qui els crea: rius, llacs, muntanyes... i en els qui no té res a veure la intervenció dels humans.
Els elements construïts venen de la mà de les persones que són qui els contrueixen: pobles, carreteres, fonts... i que fan que el paisatge natural canvie.
FENT ESCOLA, FENT-LA MANIPULATIVA... DIVERTIDA!
Els naturals són els qui formen part de la natura i és aquesta qui els crea: rius, llacs, muntanyes... i en els qui no té res a veure la intervenció dels humans.
Els elements construïts venen de la mà de les persones que són qui els contrueixen: pobles, carreteres, fonts... i que fan que el paisatge natural canvie.
FENT ESCOLA, FENT-LA MANIPULATIVA... DIVERTIDA!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada