Rebem una altra emoció del laberint!
Només amb
el dibuix és complicat saber quina és, aleshores els ajude amb un curt "El vals mecanizado" que a mi
tampoc em sembla massa fàcil d’entendre; i de vegades a la segona entenem
millor les coses així que el pose dues voltes i en la segona escolte algun:
-Aaaaaahh! Que denota que va entenent-ho.
En acabar els demane que en cooperatiu
decidisquen quina és l’emoció del vídeo i del dibuix i dels cinc equips, quatre
decideixen que és: La LLIBERTAT! Correcte!
Parlem de vídeo, i dels detalls que ens han
fet descobrir que era la llibertat: duen fils com les titelles i no poden fer
que el volen, són de color gris, tenen cara de tristos, hi ha càmares que els
vigilen… parlem de resignació, de rutina, de conformisme…
Què és la llibertat?
Paula: Quan tot el dia fas el mateix i et
canses i et diuen si vols anar al parc.
Júlia: Quan fa molt de temps que fas el mateix
i et deixen no fer el mateix.. et sents lliure.
Berta: Fer el que et done la gana.
Elena: Com? Sabeu què? Anit vaig haver d’anar
al hospital amb el meu fill i em vaig gitar molt tard, avui no me haguera alçat
i m’hagués quedat dormint. Ser lliure és poder no anar al col·le?
Berta: No. Fer coses que no et manen i que les
fas perque vols.
Saïda: Hi ha coses que et manen i les has de
fer, però quan no, pots fer el que vols.
Sara: Les persones amb la síndrome de Down, fa
molts anys, no eixien de casa perque le amagaven i ara si que ixen, i es senten
lliures.
Ferran: Quan estem a classe i eixim al pati,
ens sentim lliures, això és la llibertat.
L’explicació de Ferran és…. Increïble i hauria
de dedicar-li estona a la reflexió… estar a classe el fa sentir presoner? no
està agust? el pati el fa sentir lliure perque respira oxigen net, perque
corre, perque juga… i eixa és l’essència de l’escola, no?
FENT ESCOLA, SENTINT-NOS LLIURES! LLIBERTAT!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada