Recorde la meua infantesa ennuvolada,
amb boira, com un somni. Recorde moments, anècdotes, jocs, imatges de viatges o
excursions, xiquets, mestres, l’escola… pinzellades colorides… També és cert
que tinc una memòria prou roïna i que com bé saben aquells que em coneixen sòc
tot un desordre! I potser els records van dançant per la memòria…
Tinc la sort, la gran sort, de no
haver desconectat encara de la infantesa: tinc dos fills menuts i sòc mestra.
Compartisc amb els meus alumnes 25
hores setmanals i així escrites em semblen poques però creieu-me si us dic que
les vivim molt intenses i les aprofitem al màxim.
Tinc la sort, la gran sort, de viure
envoltada de xiquets SEMPRE, i fa que no deixen volar la nena que hi ha dins de
mi i que sempre estiga ahí, al meu costat, davant o darrere de mi, com una
ombra que mai marxa.
L’infantesa és especial i cada dia
crec que és el millor moment de la nostra vida… on guardem els records més
dolços, més inocents, més divertits, més tendres… i jo tinc la sort, la gran
sort de que cada dia el compartisc amb 24 xiquets.
Al principi de curs, vam parlar de la
imaginació i quan ho feiem els meus ulls es van omplir de llàgrimes amb la
següent observació de: -Elena, vas a plorar?
I és que m’emocine… de imaginació,
tal vegada ells no saben la definició però viuen en ella constantment, nosaltes
els grans, a l’inrevés, la definció està més que clara però no tenim temps per
passar-nos per ella i dedicar-li ni un instant de la nostra ocupada vida.
El contacte diari, constant i intens
amb els xiquets m’emociona i fa que em contagien la il·lusió que li posen a la
vida.
Ser mare i ser mestra és un plaer i
torne a dir, que tinc sort, molta sort!
Avui a l’escola hem tingut un conflicte:
un xiquet volia besar a una xiqueta però ella no volia i en vindre de pati m’ho
ha contat.
Avui hem parlat del contacte físic,
del nostre espai personal, del dret que tenim tots i totes a decidir si tenim
ganes de que ens besen o no i de l’obligació de dir-ho; de bones formes, però
he de dir-li al meu amic que no tinc ganes de besos i evidentment, jo si vull
besar a algú li pregunte si puc fer-ho perque tal vegada li moleste… i tan
natural!
Ahir la pregunta fou que perquè
escric accents oberts i tancats? Estem en segon de primària, és increíble com
hi ha nens/es que es plantegen aquets dubtes…
El dilluns vam parlar del colesterol
i les seves conseqüències…
I potser cap de les tres coses entra
dins el currículum de segon de primària, però som xiquets i estem plens d’inquietuts,
de dubtes, de voler saber cada dia més i tot això és aprenentatge perque al cap
i la fi la meua funció com a mare i com a docent és potenciar el
desenvolupament integral dels meus fills i dels meus alumnes.
Tinc sort, molta sort, d’acompanyar-los
cada dia i veure l’interés i les ganes en que es mostren front l’aprenentatge.
FENT ESCOLA, TENINT SORT DE VIURE-LA!
👏👏👏🎖🎖📚👍
ResponEliminaGracias!!!
Elimina